Dünya genelinde sürekli değişen trendler ve gelişen teknoloji ile beraber müşterilerimizin yeni mobilite ihtiyaçları ortaya çıkmaktadır. Seyahat özgürlüğünün ve farklı mobilite ihtiyaçlarının sürdürülebilir yöntemlerle sağlanmasına yönelik teknolojiler ve çözümler üretiyoruz. FCA’nın tüketicilerde enerji tüketimine duyarlı davranışın oluşturulması konularında araştırma ve çalışmalarına destek veriyoruz.
Dünya genelinde sürekli değişen trendler ve gelişen teknoloji ile beraber müşterilerimizin yeni mobilite ihtiyaçları ortaya çıkmaktadır. Biz de Tofaş’ta, seyahat özgürlüğünün ve farklı mobilite ihtiyaçlarının sürdürülebilir yöntemlerle sağlanmasına yönelik teknolojiler ve çözümler üretiyoruz. FCA’nın tüketicilerde enerji tüketimine duyarlı davranışın oluşturulması konularında araştırma ve çalışmalarına destek de veriyoruz.
Düşük Emisyonlu Araçlar
İklim değişikliğinin öneminin giderek artmasıyla beraber FCA bünyesinde gerçekleştirilen düşük emisyonlu araçlar geliştirilmesinin mobilite çözümleri içerisindeki payı da artmaktadır. Tofaş olarak biz de bu çalışmalara destek veriyor ve konuyu sürekli bir gelişim alanı olarak görüyoruz.
Fiorino 1.4 LPG “Stage 2” emisyon homologasyonu testleri, Tofaş Emisyon Laboratuvarı’nda başarı ile gerçekleşmiştir
Araçların emisyon değerlerinin düşürülmesinin yanı sıra, üretimde kullanılan hammadde miktarını araç emniyetini riske etmeyecek şekilde azaltarak, daha verimli kaynak kullanımı ve daha az atık tüketimi sağlıyoruz.Mobilite çözümlerimiz kapsamında çalıştığımız bir diğer alan da alternatif yakıtlı araçların geliştirilmesidir. Bu doğrultuda, dünyadaki elektrikli taşıt teknolojilerini yakından takip ediyoruz. Geliştirilen yenilikçi çözüm ve uygulamalarla bu teknolojilerin bütünleştirilmesi, elektrikli taşıt sistem ve bileşenlerinin yerli üretiminin sağlanması hedefiyle çalışmalar yürütüyoruz. Ayrıca FCA’nın doğalgaz ve biyoyakıt gibi alternatif yakıt sistemlerinin kullanımının yaygınlaştırılması çalışmalarına destek veriyoruz. Bu kapsamda yürüttüğümüz projelerimiz ve amaçlarımız aşağıdaki gibidir;
Şarj cihazı-araç kombinasyonunun ömrü, boyutlandırma, güvenlik, şebeke güvenilirliği ve enerji verimliliği artırma yoluyla hızlı şarj profillerinin batarya üzerindeki etkisini daha iyi anlamak, toplam sahip olma maliyetini (TCO) düşürmek,
Elektrikli otobüs ve kamyon ve hafif ticari araçlara yönelik yeni nesil modüler yüksek güçlü şarj çözümleri geliştirmek,
Hızlı şarja uygun Elektrikli şehir içi taşıma otobüsleri, farklı tip kamyonlar (600 kW – pantograf) ve 1 hafif ticari elektrikli araç (100 kW – kablosuz) prototipi üzerine sistem entegrasyonu ve doğrulamalar
2030 yılına kadar Bileşenler, sistemler ve mimarilerin gelecekteki CO2 içermeyen şehir lojistiği için BEV’ lere mevcut araç platformlarına verimli bir şekilde adapte edilmesi ve geliştirilmesi
Elektrikli araç bileşenlerin donanımsal olarak sisteme entegrasyonun önce yazılım ortamında doğrulanarak ileri aşamalarda oluşabilecek hataların önüne geçerek eforun ve maliyetlerin düşürülmesi
Elektrikli araç bileşenlerin geliştirilmesi ve test edilebilirliği için bir metot geliştirmek
Potansiyel farklı tip batarya paketi projeleri için Batarya Yönetim Sistemlerinin (BYS) gürbüz ve hızlı çözümler
Hazır BYS çözümlere göre daha güvenilir ve yapılandırılabilir olması.