2019 SÜRDÜRÜLEBİLİRLİK RAPORU
EN
Kalite

Kalite stratejilerimize FCA’nın ürün ve hizmetlerin üstün kalite normlarında gerçekleştirilmesini hedefleyen Küresel Kalite Sistemi doğrultusunda yön veriyoruz. Ürün ve hizmetlerimizin ilgili yasal ve sektörel mevzuata uygun niteliklere sahip olmasını, fiziki normlar açısından güvenilir, performanslarının rakiplerine kıyasla yüksek olmasını amaçlıyoruz.

Üretim süreçlerimizi çok sayıda yönetim kalite ve standardını takip ederek gerçekleştiriyoruz. Bu sayede risklere müdahale kapasitemizi ve yönetim kalitemizi güçlendiriyoruz. Yönetim sistem ve standartlarımıza yönelik performans düzeyimizi bağımsız dış denetim, sertifikasyon ve doğrulama çalışmalarıyla takip ederek sürekli iyileştiriyoruz. WPI (Work Place Integration-İş Yeri Entegrasyonu) metodolojisi ile tüm süreçlerimizi baştan sona izleyerek risklerin önüne geçiyoruz.

"Güncel ihtiyaç, beklenti ve trendlere göre Kalite Politikamızı güncelledik. Tofaş Kalite Politikasına tofas.com.tr/Surdurulebilirlik/Politikalar/ sayfası üzerinden ulaşabilirsiniz.”

2019 yılında bu çalışmalarımızın bir çıktısı olarak her yıl Avrupa müşterilerine satış yapan tüm büyük araç üreticilerinin katıldığı kalite kıyaslama anketinde, 3 aylık kullanım sonrasında yapılan NCBS anketinden 19 farklı rakip modelin arasından FCA’daki;

Üretimde rekabet gücünü sistematik olarak iyileştirmek ve geliştirmek amacıyla WCM (World-Class Manufacturing) metodolojisini kullanıyoruz. 2017 yılında Kalite pillarında aldığımız skor 4 ile FCA’nın en iyi 4 fabrikasından biri olduk.

2019 yılında Almanya’daki resmi Araç Muayene Merkezi olarak hizmet veren GTÜ enstitüsü tarafından gerçekleştirilen ve Auto Zeitung dergisinin özel sayısında yayınlanan rapora göre, Fiat Tipo modelimiz kontrol sonucunda tamir gerektiren sorunlar kategorisinde 100 araçta 0,84 hata oranı ile sınıfının en sorunsuz aracı olarak belirlendi. Bu değer, şimdiye dek FCA kapsamında üretilen araçlar içerisinde alınan en iyi sonuç oldu.

Dijital Kalite Yönetimi

Tofaş’ta kalite verileri dijital bir platform üzerinden yönetilmekte olup; yeni proje ve seri üretim süreçlerinin tamamını kapsamaktadır. İçerisinde entegre şekilde WCM QCS (Dünya Klasında Üretim/Kalite ve Müşteri Güvenliği) araçları bulunmaktadır. Olası risklerin de yönetimi aynı sistem üzerinden yapılmaktadır.

Bu yazılımı kullanmamız bize;

Dünyanın en önemli Kalite Enstitülerinden olan The CQI (Chartered Quality Institute) tarafından İngiltere’nin başkenti Londra’da 27 Kasım’da düzenlenen Uluslararası Kalite Ödülleri dünya genelinde 10 farklı ülkeden, 103 projenin, 7 ana kategorideki katılımlarıyla gerçekleşti ve Tofaş Kalite Ekibi, “Geliştirme Sistemleri” kategorisinde uluslararası rakiplerinin önünde birinciliği göğüsledi.

Geliştirilen Garanti 4.0 Tahminleme Sistemi ile ortaya konulan ileri seviye bir Makine Öğrenmesi ve Kalite 4.0 uygulaması tüm jüri üyeleri tarafından örnek bir proje olarak gösterilmiştir.

2017 yılından beri Kalite Direktörlüğü bünyesinde, “Dijitalizayon” bir strateji olarak ele alınmaktadır. Bu stratejinin ana amaçları;

Bu kapsamda, uzun vadede belirlediğimiz kalite hedeflerine ulaşabilmek için, kalite direktörlüğü ve diğer üretim birimleri ile birlikte;

Risk Yönetimi

ISO 9001:2015 revizyonunun getirdiği bakış açısı ile tüm süreçler için tanımlanan risk ve fırsat değerlendirme metoduna göre riskler belirlenmekte, gerekli faaliyetler alınmakta ve takibi yapılmaktadır. Belirli aralıklarla gözden geçirmeler düzenli olarak yapılarak, yeni risk ve fırsatlar belirlenmeye devam etmektedir.

Ayrıca Kalite Direktörlüğü’ndeki tüm süreçleri ve diğer birimlerdeki kaliteyi ilgilendiren tüm süreçleri stratejik bakış açısı ile Hoshin Kanri metodolojisi ile analiz edip; bu süreçlerdeki potansiyel riskleri, bize yaratacağı etkileri ve alınması gereken önlemleri analiz etmekte ve süreçlerin risk olgunluk seviyelerini düzenli olarak takip etmekteyiz.

Paydaş Katılımı

Tofaş, kendi iş etiği ve çalışma normlarını benimseyen sürekli gelişim odaklı bir değer zinciri oluşturmak için çalışmaktadır. Bu doğrultuda, değer zincirinin en önemli unsuru olan tedarikçilerinin ürün ve hizmet kalitesini artırmaya yönelik geliştirilmesine katkı sağlamaktadır.

Bu kapsamda düzenlenen Connected Supplier etkinliği, yoğun katılımla gerçekleşmiş ve kalite problemleri için düşük maliyetli teknolojik çözümler oluşturulması başlığı ele alınmıştır.