2021’de Öne Çıkan Gelişmeler, Başarı ve Ödüller
- Şirketimiz 2021 yılında gerçekleştirdiği 228.544 adetlik üretim ile sektörün %17’sini, 112.477 adetlik ihracat ile ise %12’sini temsil ederken, 124.738 adet yurt içi satış ve %97 oranı ile ülkemizdeki yerli üretimden satışa lider olmuştur.
- 2021 yılında otomobil satışlarında %13,1’lik, hafif ticari araç pazarında ise %27,4’lük pazar payına ulaştık. Fiat markamız ise, binek ve hafif ticari araç toplam satışlarında 121.254 satış adedi ve %16,4 pazar payı ile art arda üçüncü kez toplam pazarda liderliği elde etti.
- 2021 yılı finansal performansımıza baktığımızda; Tofaş’ın 2021 yılı gelirleri bir önceki yıla göre %26 oranında yükselerek 29,7 milyar TL olmuştur. Aynı dönemde Tofaş net kârını geçen yıla kıyasla %83,9 artırarak 3,3 milyar TL rakamına ulaşmıştır.
- FCA ve PSA grupları arasındaki birleşmenin yürürlüğe girmesiyle, yeni şirket Stellantis kuruldu.
- Tofaş Ar-Ge, Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı’nın düzenlediği Ar-Ge ve Tasarım Merkezleri Ödülleri kapsamında “Türkiye’nin en iyi otomotiv ar-ge merkezi” seçildi.
- Turkishtime tarafından hazırlanan “Ar-Ge 250, Türkiye’nin En Çok Ar-Ge Harcaması Yapan Şirketler” araştırması kapsamında Tofaş, genel sıralamada en fazla ar-ge harcaması yapan ilk 3 firma arasında yer aldı.
- Tofaş’ın “Boyahane Akıllı Enerji Yönetim Sistemi” projesi, Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanlığı’nın Sanayide Enerji Verimliliği Proje Yarışması’nda 1.’lik ödülüne layık görüldü
- Sınıfının en iyi teknolojileri ile tamamen yenilenen Egea modeli ailesi ve ailenin yeni üyesi Egea Cross, Türkiye’de satışa sunuldu.
- Otomotiv Gazeteciler Derneği (OGD) tarafından düzenlenen Türkiye’de “Yılın Otomobili” yarışmasının kazananı Fiat Egea Cross oldu. Egea Cross modeli 76 otomotiv gazetecisinden toplamda 3.290 puan alarak birinci seçildi.
- Tofaş’ta geliştirilerek Türkiye’deki Fiat kullanıcılarının hizmetine sunulan bağlanabilirlik teknolojisi “Fiat Yol Arkadaşım Connect” uygulamasına, 250 kaza riski yüksek nokta için “Kaza Kara Nokta Bildirimi” eklendi.
- 2020 yılında belirli modeller ile devreye alınan ve pandemi sürecindeki tam kapanmalarda da 7/24 hizmet veren “Fiat Online”ın kapsamı, 2021 yılında Fiat ürün gamındaki tüm binek otomobiller dâhil edilerek genişletildi.
- Fiat Ducato’nun yenilenen versiyonu Türkiye’de satışa sunuldu.
- Müşterilerine konforlu, güvenilir ve pratik çözümler sunmayı hedefleyerek araç satın alma ve teslim süreçlerine kolaylaştıran “Jeep® Online” satış platformu devreye alındı.
- Jeep® Renegade’in PHEV (plug-in hibrit) versiyonu Türkiye’de satışa sunuldu.
- Ferrari, dünya lansman programı dâhilinde 296 GTB modelini, SF90 ve Portofino M modelleriyle birlikte Fer Mas’ın Kuruçeşme’deki showroomunda tanıttı.
- Maserati’nin elektrifikasyon stratejisinin önemli adımlarından biri olan Levante Hybrid modeli Türkiye’de satışa sunuldu.
- Tofaş, geliştirdiği yenilikçi öğrenme/gelişim çözümleri ve çalışan deneyimine dokunan insan kaynakları uygulamaları ile The Stevie Awards’dan farklı kategorilerde 3’ü altın, 1’i bronz olmak üzere 4 ödüle layık görüldü. “Çalışan Oryantasyon ve Uyum Programı”, “Dijital Dönüşüm Okulu Get Ready” ve “Fiat Egea Yeni Ürün Lansmanı Gelişim Programı” Altın Ödül sahibi olurken; “Covid-19 Önlemleri” Bronz Ödül aldı.