2021 Sürdürülebilirlik Raporu
ANA SAYFA | EN
Toplumsal Etkiler

Sosyal alandaki faaliyetler kapsamında, Tofaş çalışanlarının gönüllü olarak kurduğu 22 kulüp ve 16 spor takımı tarafından etkinlikler düzenlenmektedir. Düzenlenen 33 etkinliğe 5 binin üzerinde Tofaş çalışanı ve yakını katılmıştır. Pandeminin etkisiyle etkinlik sayıları düşmesine rağmen etkinlikler öncelikli olarak online bir şekilde yürütülmüştür.

Tofaş çalışanları, aileleri ile vakit geçirebilecekleri restoran, kafe, açık ve kapalı oyun alanlarına erişebilmektedir. Spor yapmak isteyenler, Bursa Fabrikası Mustafa V. Koç Spor Salonu’nda bulunan masa tenisi alanını, basketbol sahalarını ve fitness tesisini kullanabilmektedir. Tüm çalışanlar; basketbol sahası, tenis kortları ve halı saha gibi açık spor tesislerinden faydalanabilmektedir. Ayrıca, yine tüm çalışanlar İstanbul Genel Müdürlük binasındaki fitness merkezinden yararlanabilmektedir.

Çevreye verilen zararı azaltmak için sorumlu davranan 1.007 Tofaş çalışanı, 2022 yılında ajanda talep etmedi ve “Geleceğe Nefes Olalım” programı kapsamında TEMA Vakfı’na fidan bağışında bulunarak bu alandaki ortak hassasiyeti ortaya koydu.

Müşteri Memnuniyeti

Hedef kitlemizin ihtiyaçlarına ve beklentilerine cevap verebilmek amacıyla düzenli olarak müşteri memnuniyeti araştırmaları yapıyoruz. Müşterilerimizin mutluluğunu sağlamak için satış ve satış sonrası süreçlerde sunduğumuz çözümlere ek olarak tüketici haklarının her koşulda sağlanmasına özen gösteriyoruz. İlgili kurumsal kurallara ve yasal gerekliliklere uyum sağlayarak müşterilerimizin ihtiyaç ve beklentilerini en iyi şekilde karşılayabilmek için çalışmaktayız.

Türkiye’nin birçok bölgesindeki 126 lokasyondan müşteriler, bayiler ve onaylı servisler ile ortak bir anlayış çerçevesinde oluşturulmuş bir müşteri ilişkileri yönetim sistemine sahibiz. Bu yaklaşım çerçevesinde müşteri memnuniyeti sağlanmakta ve her alanda sürekli gelişim elde edilmektedir.

Müşteri deneyimini odak noktamıza alarak geliştirdiğimiz Serviste Araç Takip Uygulaması ile müşterilerimiz, bekleme alanlarındaki dijital ekranlardan servisteki araçlarının durumunu güncel olarak takip edebilmektedir. Bu sayede, araçların bakım durumlarının tüm aşamaları müşteriler tarafından anlık olarak kontrol edilebilmektedir.

Marka olarak vadettiğimiz “hız” felsefesine uygun olarak “Hızlı Servis” hizmetini oluşturduk ve müşterilerimizin bakım/onarım işlemleri için serviste geçirdikleri süreyi azaltmalarını sağladık. “Hızlı Servis” kapsamındaki işlemlerden birini seçip randevu alan müşterilerimizin bir saat içinde otomobillerini geri almalarını garanti ediyoruz.

Tofaş olarak Türkiye’de otomotiv sektöründe bir ilke imza atarak uygulama indirmeye veya randevu almaya gerek olmadan müşterilerimize satış danışmanı ile görüntülü sohbet başlatma fırsatı sunduk. Fiat.com.tr aracılığı ile potansiyel müşterilerle anlık görüntülü sohbet yapılmakta ve “Showroom’a anında bağlan, aracını al!” projesi ile müşterilere bayi deneyimi sunularak otomobil satış prosedürü basit bir şekilde gerçekleştirilmektedir.

Fiat Connect Kasko

Servis istasyonlarında kasko poliçesi hizmeti sunarak müşteri memnuniyetini ve bağlılığını sağlamaktayız. Poliçe fiyatlandırılması alanındaki en önemli endişeler arasında uzun süre kullanılmayan araçların poliçe fiyatını etkilememesi ve hasara neden olan kişilerin maliyetlerinin poliçelere yansıtılması gibi hususlar yer almaktadır. “Akıllı Kasko” iş modelini geliştirme amacımız çerçevesinde; chatbot, RPA ve connect gibi teknolojileri kullanarak fiyatlandırmayı araç kullanımı gibi verilere dayandırmaktayız. Bu doğrultuda, Aksigorta ile iş birliğimiz ile müşterilerimizin kullanım özelliklerine uygun poliçe teklifleri sunarak maliyet tasarrufu ve fazladan ödeme yapmama gibi avantajlar sağladık. Otomobil sigortası sektöründe veriyi odak noktasına alan ve tüm ortaklarımız için değer sağlayan bir iş stratejisi geliştirdik ve güvenli sürüşü teşvik ederek müşteri sadakatini artıran bir uygulama geliştirdik.

Müşterilere Ücretsiz Araç Dezenfeksiyonu Hizmeti

Fiat, Alfa Romeo ve Jeep® markalı araç sahipleri, model yılı veya kilometresi fark etmeksizin pandemi süresince ücretsiz araç dezenfeksiyonu hizmeti almıştır.

Araç güvenliği ve kalitesi tüm süreçlerimizde ön planda tutulmaktadır. Sürücü için konfor ve güvenlik sağlanması amacıyla akıllı araçların geliştirilmesini desteklemekteyiz ve Stellantis’in “tüm yolcular için güvenlik” vizyonuyla uyum içerisinde hareket etmekteyiz. Bu doğrultuda oluşturulan yenilikler, faaliyet gösterdiğimiz pazarların standartlarına ve yasal gerekliliklerine uygun bir şekilde geliştirilmektedir.

Sürücülerimizin, yolcularımızın, diğer yol kullanıcılarının ve yayaların güvenliğine verdiğimiz önem çerçevesinde hem aktif hem de pasif güvenlik önlemleri alıyoruz. Pasif güvenlik sistemleri, bir kaza anında meydana gelebilecek kayıp ve hasarı azaltmayı; aktif güvenlik sistemleri ise kazaların meydana gelmesini engellemeyi amaçlamaktadır. Potansiyel kazaların ve arızaların tahmin edilmesi amacıyla önleyici çalışmalar geliştirerek veri bilimi ve öğrenme algoritmaları ışığında sürücü ve araç verilerini kullanmaktayız.

Tofaş olarak 2021 yılında ürün ve hizmetlerimizin sağlık ve güvenlik üzerindeki etkilerine ilişkin yönetmelik ve/veya kanunlara uyulmamasıyla ilgili herhangi bir ceza veya uyarıya maruz kalmadık. Ayrıca, 2021 yılında, ürün ve hizmet bilgileri ve etiketleme ile ilgili yönetmeliklere ve/veya kodlara uyulmaması söz konusu olmamıştır. Yine aynı yıl içerisinde; reklam, tanıtım ve sponsorluk dâhil olmak üzere pazarlama iletişimi kapsamındaki düzenlemelere ve/veya gönüllü kodlara uyulmaması ile ilgili herhangi bir ceza veya uyarı vakası yaşanmamıştır.

Müşteri Veri Gizliliği

Veri gizliliğinin öneminin bilinciyle hareket etmekte ve kişisel bilgileri üçüncü taraflara asla paylaşmamaktayız. Kişisel bilgilerin korunması alanında, verilere yönelik herhangi bir sızıntı veya hırsızlık vakasıyla karşılaşılmamıştır. 2021 yılında müşterilerimiz tarafından gizliliğin ihlaline yönelik herhangi bir şikâyet olmamıştır.